Scheiding, een langlopende schuld, ziekte: het zijn allemaal factoren die direct van invloed zijn op de vitaliteit van de mens. Daarom helpt de Budgetcoach Groep werkgevers actief met het financieel gezond houden van hun mensen. Want je wilt als bedrijf immers vitale, gezonde werknemers die op een duurzame manier inzetbaar zijn, zodat ze de handen uit de mouwen kunnen blijven steken.

Bedrijven nemen hun medewerkers met geldzorgen serieus

Waar bedrijven zich in eerste instantie niet actief bekommerden om de financiële gezondheid van hun medewerkers, wordt daar de laatste jaren ingrijpend anders naar gekeken. Men beseft inmiddels wel dat mensen aan de voorkant helpen om hun zaken op de rit te krijgen, beter werkt dan achteraf met problemen moeten kampen. Problemen zoals langdurige ziekte of zelfs diefstal omdat iemand het water op gegeven moment écht tot aan de lippen staat…

Zó werkt het proces: stap 1

Wanneer we als Budgetcoach Groep een verzoek krijgen om iemand te ondersteunen dan vindt het eerste inventarisatiegesprek (en daarmee dus stap 1) altijd bij de mensen thuis plaats. Op zaterdag, in de avonduren: het kan allemaal buiten werktijd. Dat vinden werkgevers en werknemers vaak wel zo prettig. In dat gesprek, dat zo’n 2,5 tot 3 uur duurt, bekijken en bespreken we de omvang van de problematiek. Wanneer de werknemer een partner heeft dan nodigen we hem of haar ook altijd uit. Ons startdoel is om een zo compleet mogelijk beeld van de situatie te vormen.

Laaghangend fruit

In eerste instantie richten we ons op het laaghangend fruit: welke kosten zijn er direct te elimineren of te verlagen? Denk bijvoorbeeld aan loterijen of contante geldopnames die niet direct herleidbaar zijn. En ja, we bespreken óók op een open manier de kosten die huisdieren met zich meebrengen of de gewoonte om te roken in een tóch al krappe financiële situatie.

Psychologische achtergrond

Uiteraard wegen psychologische factoren hier ook zwaar in mee: we proberen motivaties, dus het waaróm achter ingesleten gewoonten te achterhalen, zodat we de oorzaak kunnen oplossen in plaats van alleen het gevolg. Wanneer het overzicht echt compleet ontbreekt, dan openen we óók de achterstallige post en maken we een eenvoudige basisadministratie in mappen aan. Dat simpele feit kan mensen soms al heel erg vooruithelpen. Wat stap 2 van het traject vervolgens is? Dat lees je in ons volgende blog dat over 2 weken verschijnt…

Gebruik de Budgetcoach Groep als unique selling point naar je klanten

We zien dat grotere werkgevers, zoals bijvoorbeeld schoonmaakgigant CSU, hun opdrachtgevers inmiddels actief vertelt over hun goed werkgeverschap en dit vervolgens inzet als USP voor de organisatie. Bedrijven huren immers graag medewerkers in die langdurig als herkenbaar gezicht terugkomen binnen hun bedrijf én bovendien betrouwbaar zijn wanneer ze gebouwen schoonmaken, pakketten afleveren óf kwetsbare ouderen verzorgen…

Direct aan de slag?

Kun of wil je niet wachten? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek. We helpen jou (en je medewerkers) graag verder.

Pin It on Pinterest

Shares