Gratis financiële helpdesk in trek bij bedrijven én hun medewerkersBedrijven, woningcorporaties of financiële instellingen: het maakt eigenlijk niet uit wie. Ze kunnen stuk voor stuk gratis gebruikmaken van onze telefonische helpdesk, die bemand wordt door ervaren bewindvoerders.’ Aan het woord is Daniël de Kievid, oprichter en eigenaar van Budgetcoach Groep, een landelijke organisatie die zich hard maakt voor het verminderen van financiële problemen onder mensen. ‘Deze kwalitatieve helpdesk is een écht USP, om het dan maar even populair uit te drukken, maar we benoemen dat misschien wel te weinig. Je wilt immers ook niet al te veel over jezelf roepen.’

Antwoord op vraag in de markt

Toch blijkt deze helpdesk een bijzonder welkom antwoord te geven op vragen in de markt. ‘Bedrijven kunnen er bijvoorbeeld met een apart, eigen 088-nummer inbellen. Zo kan men, uiteraard volledig geanonimiseerd, zien over welke onderwerpen collega’s veel vragen stellen. Als er bijvoorbeeld onrust heerst over het pensioen, of iets anders, dan kan men daar actief op inspelen intern. Bijvoorbeeld door het geven van een presentatie over dit onderwerp. Op die manier stoot men niemand tegen het hoofd, maar zijn wel mensen wel geïnformeerd. We beantwoorden overigens alle vragen, dat kan gaan over de financiële gevolgen van echtscheiding of minder werken, tot het veranderen van baan of onrust over ontstane schulden. Wat we niet beantwoorden zijn belastingvragen: daar zijn immers andere kanalen voor.’

Preventie werkt

‘Wanneer mensen eenmaal geldzorgen hebben, of zelfs echt in de schulden raken, dan is de weg terug vaak een lange. Daarom zetten wij in op preventie, met als doel deze situatie voor te zijn. Er heerst nog altijd veel schaamte rondom dit thema. In veel gevallen rust er nog een taboe op het bespreken van je geldzorgen, zeker met je werkgever. Want als je dan ook nog eens je baan kwijtraakt, denken mensen dan. In de praktijk blijkt juist dat er veel opluchting ontstaat als de zorgen eenmaal besproken zijn. Openheid blijkt vaak het begin van de oplossing. Onder meer daarom bieden we ook een coach aan, vaak wordt deze zelfs door de werkgever betaald, omdat alle partijen erbij gebaat zijn als mensen goed in hun vel en uit de financiële problemen blijven. En als onze helpdesk daar een kleine bijdrage aan kan leveren, dan ervaren we dat als zeer waardevol.’

Neem contact op

Meer informatie over onze gratis, financiële helpdesk vind je op onze website.

Neem contact met ons op

Gegevens contactpersoon:

Gegevens medewerker:

Extra informatie:

Kunnen we helpen?